Sunday, January 27, 2008

w o r l d R E C O R D [attempt]

Huney I homeeee!!!!! huhuhu, kosong dah, takder org dalam umah aku. wawawawa...

Aku punyerlah bersemangat nak wat world record ntuk blog paling lama tak berupdate, tapi apa kan daya gagal juga usaha murni aku untuk mengharumkan negara Malaysia tercinta ini. gagaga...

Kenapa leh gagal? Yerlah, mengikut perkiraan aku, aku jadi kesian kat blog reader tegar yang mengikuti perkembangan semasa blog aku yg twisted-tah-hape2-ntah nih, tapi masih setia mengharapkan blog aku terupdate. Tenchhhuuuuuuuu, sambil memuncungkan bibir macam Kak Lin ngan Umi. gegege...

Aku lak sbenarnya unmotivated nak meng-update blog, tak tau naper. Nak kata aku unhappy tapi aku quite happy gak lah skrang, tak depress mcm dulu. Alhamdulillah, medication doc yg aku ambek tuh berkesan gak. Nak kata aku busy sngat pun takder lah senantiasa busy kan, ader jer maser terluang. Nak kata aku takder citer tapi ader jer bnyak citer yg tah hapa2 ntah nak tulis tapi tak tertulis2 kan. Tah lah, tak tau naper rase takder mood nak berblog mcm dulu2 kala.

Tapi aku rasa aku tau nape aku kene "writer's block".

Harituh aku ader project makeover bilik tidur bebudak kat sebuah rumah nei. Owh, by the way, project nei aku kene siapkan dalam masa satu hari shj since project nei kiranya untuk rancangan dekor RTM ala2 "Casa Impian" lah (aku akan citer about this kendian key). So, nak dibuat citer, tuan rumah tuh pun prepare air sirap sejuk dlm jug plastik ntuk sume krew. Aku yang gigih lah wat keje, tak berkesempatan ah nak minum air lagi, bukan apa, just to make sure that aku dpt siapkan kerje secepat mungkin before midnight.

Then biler rase tekak dah haus semcm, aku pun turun lah kat bwh nak minum air kat meje mkn. Time aku nak minum tuh takder lah org dok kat meja mkn tuh. Aku plak yg dah kehausan nei, capai gelas, tertuanglah air dari jug ke dalam gelas aku, lantas aku terus menghirupnya. Waaahhhh, sedap semacaammm, sebab sejuk kan, dah lah haus. Aku pun habes lah tuang 2-3 gelas lagi. gagaga.

Then, dtg lah seseorg menghampiri aku lantas berkata "Dah tapis dah ker sebelum minum air?", sambil tunjuk penapis oren kecik kat aku then dia pun blah dari meja tuh. Aku pun tertanya2 lah kan, kenapa nak kene tapis lak? Tapi tak pulak aku nak tanya org td tu kan nape nak kene tapis. Aku pun bukak lah penutup jug plastik tuh nak siasat dan walah, berenang-renang semut2 dalam air tuh bagai serbuk teh. Wahhhhhhhhhhh, aku minum air semut wooooo... 40 hari lah bodoh dungu aku nantiii... waaaaaa.... 40 hari kali beberapa ekor semut, mau setahun jadi bodoh... wawawawawa.....

Gagaga, tuh lah sebabnya jd takder mood nak menulis blog kot. Eleh, alasan jer tuh, sbenarnya pemalas. gegegege....

Bnyak gak nak citer. Pasal keje, pasal makeover, pasal perasaan... chewahhh, perasaan laaaaahhhh.. huhuhuhuhu.... Tapi aku makesure aku update gak lelagu dlm playlist imeem aku dlm blog nei. Sebab aku dpt tau kak Linda and adek aku Rudy selalu dengar playlist aku. Teharu lah gak, ingat aku syok sendiri taste lagu2 aku sedap kan. wawawawa.. Ader lah several penyanyi pompuan baru yg aku tak pernah tau tapi sedap lagu and suara dorg mcm Emmy Rossum and Sarah Bareilles. Test ah dengar. :)

Nanti aku sambung citer balik ah. Tak tau biler. wawawawawawa.... :P

mrFarhy: Maybe takder mood sbb takder laptop kowt, boring menaip kat desktop. Ader sesaper nak sponsor Laptop ker? gegegege....

16 comments:

Amy said...

Sabo je aku budak ni tau! Masa kak amy baca kak amy dah agak "Ni sure nak buat citer minum semut la ni" kan betul. Alah, sketnya update. Update la manyak sket!

Ummi said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

hahahhaha....lawak2!!
mane psl rumahnye??update le psl rumah

Anonymous said...

laa...mananya update pasal rumah ni....citer pasal semut plak..uwaaaaaaaa

Narsha J. Fedders said...
This comment has been removed by the author.
Narsha J. Fedders said...

I love all ur decos! Hehehe.

Awat update pasal semuuuuttt pulak! :p Cian dia kene minum semut. Hehe.

Ps: I like the way u gagagaga & gegegege. LOL!

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonymous said...

hai there
hehe lama tak comment
i dah make over gak bilik sendiri tapi takleh hebat mcm farhy
hehhehehe..
ok ok ler
warna hijau n hitam
k tc

Anonymous said...

niyh aku nak sponsor laptop....nak x????hahaha

-khairul ilyasa

Anonymous said...

accidentally jumpe blog ni..superb la all the decorations..jeles nih..huhu

plis update..with more images!!
hit me back bile da update aite~

cecima

Anonymous said...

tutop je la blog ko ni...utk kebaikan pembaca semua...buat penat aku je masuk tp takde update.....

Anonymous said...

lama tol tak berupdate...idop lagi ke ahy?

Miss Zahidah Zakaria said...

nice blog...
deco2 tu sume cantik...
i like!!
tp nape lama benar dh x update?

d'Frog Prince said...

hi, i got here through your akak's blog, "pembina roti" roti kacang merah.

nice decor, nice touch, got free consultation tak? hehehe.

Anonymous said...

dah lama btol tak update....sempena bulan ramdhan nih, apa kata ahy rapatkan semula silaturrahim ahy dgn peminat2 blog ahy....tak baek tau tinggalan kami mcm tuh ajer.. :(

fIcK a.k.a kaka said...

HYE EN FARHI...
jalan2 tgk blog then terjumpa plak blog kamo...
kelakar lol kamu nye expressi bila dalam blogger nie...
neway, cool yang kamo make over bilik tuh, simple and just nice....

kamo designer ker?
neway, pi la jengah2 my blog yeah...
do keep n touch yea buddy~