Tuesday, July 17, 2007

i n g a t A K U r a j i n S A N G A T ?

Semalam aku cuci toilet and otak aku ligat memikir aper la aku nak letak dlm blog. Aku nei kalu cuci toilet mmg berejam gamaknyer, almaklumlah kalau aku cuci toilet punyerlah bersih sampai boleh wat tido dlm toilet. Neh ajaran Umi aku lah, "Toilet tuh tempat kotor, sbb tuh kene lagi bersih", kitab Ummi surah ke-3.5, huhuhu. Ajaran nei sungguh mujarab sampai si Saed biler pindah rumah, dier cuci toilet dier punyer lah bersih hinggakan budak rumah lain envy dgn kebolehannya dan nak toilet dorg sebersih toilet Saed gak, last2 Saed gak kene cuci or tunjukkan cara2 mencuci toilet ajaran Umi. Tak rugi aku marah2 Saed dlm toilet maser dier tlg cuci toilet dulu. gagagaga...

Owh, kembali kepada tajuk, sbenarnye aku terpikir bender2 yang aku paling malas atau benci nak buat tapi suke or excited biler dah selesai bender atau kerja tuh. gegegege...

Okay, nei antara aper yg aku terpikirkan, aku bg 7 jer lahkan mcm 7 wonders la gak :P,

1. Aku paling malas cuci toilet sampai kekdg biar toilet betul2 kotor baru aku nak cuci. Tapi biler dah habes cuci, best tul tengok kekilatan hasil menyental aku. Lagi best kalau toilet tuh boleh tahan bersihnyer sampai sebulan. huhuhuhu...

2. Aku paling benci beratur menunggu giliran, lebih2 lagi biler nak ambek duit kat ATM. Tapi biler dah sampai time kiter, aduhai, best giler, lebih2 lagi time bnyak duit kan. Lagi best kalau dpt carik ATM lain yg kureng org. huhuhuu...

3. Aku paling malas nak simpan baju yg kakak2 atau Umi aku lipat yg dorg susun cantik2 atas katil. Mmg bukannya susah pun nak simpan, tapi malas tul nak memilih and organize baju2 nei. By the way, dorg nei ader degree melipat baju, sbb dorg lipat sungguh kemas and cantik, so tak elok la aku being unapreciative tak simpan baju elok2 kan. gegege. Tapi biler dah abes kemas, uih rase lapang balik katil. Lagi best kalau Umi atau kakak2 aku tlg simpankan terus dalam almari. huhuhuhu..

4. Aku paling malassss nak mengangkut air menyiram pokok2 kat bilik aku nei, bukan aper sbb kena ulang-alik beberapa kali ke toilet semata nak tadah air, sbb bukan se-dua jer pokok kat bilik nei ok, aku rase bilik aku mcm indoor garden lak. huhuhu.. Tapi lega tul biler dpt tengok daun2 bertambah and even bunga2 mekar waktu pagi. Lagi best kalau ader hose garden dlm bilik aku nei. gagagaga....

5. Aku paling malas nak mengorder or membayar makanan, bukan aper suara aku yg halus ditambah pula dengan budi-pekerti aku yg halus (tuuuiii... :P) nei kekdg org tak dengar aper aku ckp. huhuhu. Tapi lega tul biler kenyang and bayar makanan yg memuaskan. Lagi best kalau ader org tolong order and bayarkan untuk aku. huhuhuhu...

6. Aku paling lah malas nak pergi rumah org untuk buat makeover, bukannya malas nak bekerje, tapi aku paling benci driving, kereta and trafic. Aku berjanji kalau ader kete runs on water bkn petrol, aku akan beli punyer. Tapi lega biler dah sampai umah org and dpt siapkan kerje2 yg sepatutnya. Lagi best biler client aku yg dtg ambek aku kat umah. gagagaga....

7. Last but not least, aku paling benci membasuh pinggan sama ada lepas mkn ataupun lepas memasak. Mau aja aku campak pinggan dlm tong sampah terus tak pun pakai tempurung kelapa jer sbb biodegradable. Tapi lega tul biler dpt habiskan kerje2 mencuci, lebih2 lagi lepas memasak sampaikan buat org lapar balik lepas mencuci. Tapi lagi best biler aku tinggalkan pinggan dalam singki and Umi tolong basuhkan and jerit "Saper tak cuci mangkok??!!!", then aku ckp "Ayah lah tuh". gagagagaga.....

Tu jer kot. Hmm, about bgun pagi nak pergi kerje tuh not really bender yg paling malas ah, sbb aku nei morning person. gituuuhhhh.... gagagaga... Eleh fahy, ko tuh keje sendiri bole lah ckp mcm tu kan. :P

mrFarhy:Darn, Umi soh cuci toilet bilik Umi lak. gegege.. Korg lak aper yg paling malas?

5 comments:

Anonymous said...

Hari ni baru masuk blog Farhy. Dah banyak lagu baru rupanya bagusss. Rupanya pemalas juga Farhy ni ya :) Musykil sikit la no.6 tu, ada ke client ambil Farhy kat depan rumah? Beruntung betul dapat client macam tu :)
Aida.

Anonymous said...

nak tumpang bilik air fahy boleh??

Anonymous said...

7 perkara yang pokcik tak suka (banyak lagi sebenarnya, tapi pilih yang elok2 jer)

1. tak suka tempat tinggi. gayat!!!

2. tak suka tengok darah. geli!!!

3. tak suka berdiri dalam barisan. buang masa.

4. tak suka tolak troley kat shopping kompleks. lebih parah kalau troley tu boleh muat lori 10 tan kat dalamnya.

5. tak suka makan ikan rebus. dont ask me why, cos i also donno why

6. tak suka org sendawa kuat2 yang tak reti nak cakap alhamdulillah or at least excuse me. paling tak suka kalau sendawa tu berbau macam tapak perlupusan sampah.

7. tak suka masuk tandas lain yang bukan tandas rumah sendiri. tak biasa arr!!!

pokcik hidney

Roti Kacang Merah said...

jom tolong cuci lantai tandas tile seramik rumah kak lin ni jom??? sakit ar pinggang, dah cuci sental sekeping sekeping dengan pure clorox pun dia tak moh tanggal gak. how eh... :-(

Anonymous said...

mana pahy ni