Tuesday, November 11, 2008

dead P O E T society

I stumbled upon an old empty exercise book yg lama tak guna and terperap dlm kotak kertas kat bilik aku. Wahh, still empty, eventhough ader sket ayat2 aku coret kat pages depan, leh la buat buku contengan ideas or anything kan since the rest still blank.

Then, aku accidently selak bahagian tengah buku tuh, aku ader tulis some sort of sajak yg dah lama aku lupakan. Aku tak sangka aku ade jugak idea nak menyajak tah hape2 ntah kan, gagagaga. Sajak tuh berbunyi mcm ni;

Jasad menghulur wajah
Tetapi malu untuk menyapa
Siksa mata melihat
Pedih hati tertambat

Bila jasad membelakangi bayang
Masih tak ketemu
Apa yang hendak
Apa yang mahu

Seorang lagi
Pergi diamkan diri

Sedar diri
Tiada warna dalam bunga
Tiada bau dalam kasturi
Tiada isi dalam tempurung

Tinggalkan lagi
Pergi diamkan diri



Wahhhh, menyayat hati seyhhh. Then baru aku teringat bila aku tulis mende ni. Buku nih rupanya buku masa aku still kat UTM, 5 tahun yg lalu. Aku tulis sajak ni to someone, yang aku ade crush on, kiranya aku diam2 jadi secret admirer to that person. I wonder ape jadi kat dier..... :)

mrFarhy: Saja nak letak sajak ni dlm blog, supaya tersimpan and aku leh tengok semula bila aku dah tua nanti, sambil terkekek-kekek gelak :D.

9 comments:

Anonymous said...

wah goyang kaki nampak.. siap bersentimental pulak dia sekarang.. ermmm wasn't expecting this actually.. hehehe

Roti Kacang Merah said...

helloooooo, cari la dalam FB kaaaa... winks.

tak sangka buah semangka adik kak lin pandai berpuitis!!!

Anonymous said...

best gila...especially part bunga kasturi tiada bau tempurung takde isi...meletops

Syuke A. said...

bunga-bungaan sungguh ni!
who knew, dalam jugak jiwa awak ya! :)

Farhi Rosley said...

Ala Ummi,
Mane leh letak makeover jer dlm blog fahy, kang keringlah lah otak. gagaga...

Ak Lin,
Ala, malas lah nak mencarik, saje jer nak buat citer kan. gegege.. Tu baru sket, sket hari leh buku kan. gagaga..

Anonymous,
Ko perli aku ekkk... :P

Syuk,
Mana bunga2 pun, ayat simple jer. gagaga..

chekdenoor said...

Salam,

Ayat-ayat mengayat tu... hehehhehe
Letak kat blog.....kot-kot boleh baca pada hari tua...hmmm....itu pun kalau blog kat internet ni tak dipolitikkan.... kalau tak....sure habisnyer isinyer.....heheheheheh

.::c!kzUrA::. said...

wahhh..da bsajak bagai da ni..
sedih woo.. :(

Farhi Rosley said...

Ala Chekdenoor,
Harap2nya berkekalan lah sampai ke anak cucu. Nanti cucu2 baca then gelak2 atok dier ni haa. gagaga..

Wahai cik Zura,
Jgnla berduka nestapa, tu cume sajak bagai tah hapa2 jer. gegege...

Anonymous said...

Eh eh ada sajak la... Agak2 syair gurindam pun musti dia pandei... biar yang hilang tu pergi.. bahkan musim lagi berganti.. (chewahh aku tunjuk silat nampak)....

P/S: mana tak pandai nya, pagi2 ada burung teman menyiul berlagu pantun kat tingkap... tingkap bilik fahi ni memang tempat burung singgah mandi tetiap pagi...