Monday, August 07, 2006

Beauty Tips#1

Hahaha, concern jugak aku kat beauty erk... Bukan ape, aku neh jenis kulit yg sensitip sngat. Mak aku ckp aku mase kecik2 pakai sabun2 mahal jer. Adek-beradek laen pakai Johnson and johnson jer, aku pakai Seba Med yg grand.. Ayoo, kecik2 dah high maintenance.

So skang aku mcm mencari bender untuk kurangkan jerawat aku without spending so so so much money kat beauty product. Biaserla, kalau murah2 maner berkesan ye dak...

So I'm looking at naturale beauty product yg bleh kite buat sendiri, yg tadak chemical.. So, yok start officially... hehehe....

Beauty Potion#1:
Jd neh first tips for muka berjerawat. Gunalah Habbatus Sauda! So beli habbatus sauda ngan olive oil. Just mix a bit of habbatus sauda and olive oil together, ala ckup2 ntuk letak kat jerawat yg kecik tu lahh... Pastu tepek la kat jerawat. Sblum tido pun okay gak asalkan kome tak tido gasak sana sini lah.

Alhamdulillah dgn InsyaAllah jerawat aku lebey cpat kering. Tapi yg Islam tuh, yakin yek kat Allah, bukan Habbatus Sauda yg keringkan..

Habbatus Sauda (atau bahasa mat salehnyer Black Seed) neh bnyak kelebihan. Sebab aper bnyak kelebihan?, sebab dah ade hadis sahih yg menyatakannya:
"Tetaplah kamu dengan Al-Habbatul As-Sauda ini kerana sesungguhnya padanya terdapat ubat segala penyakit
kecuali As-Sam (maut)"
Riwayat Bukahri dan Muslim

So kalau ader riwayat neh, tak perlu lah nak sangsi dgn keupayaannya sbb aku yakin apa yg Rasullullah S.A.W sampaikan adalah benar belaka.

Kalau nak tau dgn lebey lagi, gi kat
http://www.themuslimwoman.com/herhealth/blackseeds.

Yg neh siap dlm bahase indon lagi, hehehe
http://www.mail-archive.com/jamaah@arroyyan.com/msg00892.html or
http://vbaitullah.or.id/index.php?option=content&task=view&id=561&Itemid=43

Yg neh lak ader la testimonial skettt,
http://norhalizah.multiply.com/market/item/11

Harap tips aku neh berkesan ntuk kome amalkan... InsyaAllah...

mr. Farhy: Eh, aku bukan nak promote ubat neh ek, jgn ko ingat aku jual lak... tapi murah jer.. satu bekas besar gila harga RM30 jer, tapi pakai mcm 1/4 sudu jer. masyaAllahhh...

No comments: