Wednesday, August 09, 2006

|Na|+|wai|+|tuu| = Niat

Aku belajar sumething yg bagus tday... Niat...

Allah S.W.T mmg Maha Mendengar isi hati hambaNya.

Semalam, aku gaduh besar dgn Saed over business dier. Aku mcm bengang sbb dier mcm tekejar2 dgn keje dier tuh. Aku mcm kecik ati sbb time aku sakit la dier dok sebok2 wat keje. Aku lak mcm biase (genes from my parents... hehehe) cpt ah melenting.

Saed terase...And tetibe saed for the 1st time menangis tersedu-sedan, sebak-menyebak, tersekat-sekat citer pasal why dier bersungguh-sungguh nak wat business dier tuh. Dier citer pasal harapan dier and determine nak hantar mak ngan bapak dier gi Umrah. Dier citer pasal family dier yang dier pikir porak-perande. Dier citer pasal dier envy ngan family aku yg such pandai jg solat and membuatkan dier jaga solat. Dier citer kat aku yg aku slalu bg dier dorongan untuk dier buat sesuatu. Dier citer kat aku dier harap aku paham dgn keadaan die...

Saed menangis teresak-esak... sesuatu yang tak pernah dier buat sblum nih... sesuatu yg dulu aku slalu lepaskan kat dier time aku keje jd engineer... sesuatu yg terkesan dalam hati aku...

Time tuh aku still ala-ala marah ngan dier... So, aku just ckp "Dah lah tuh, dah lah tuh" dgn nada marah.... Tapi Ya Allah, ko Maha Mengetahui... Dalam time aku marah tuh aku berdoa dalam hati "Ya Allah, mulianya niat seorg anak... Ya Allah, aku dengarkan seorang anak membuat sesuatu untuk ibu bapanya.. Ya Allah yg penuh kasih-sayang, aku masih dalam kesakitan, dalam dugaan mu (time ni aku mmg tngah demam panas), Kau telah berjanji doa kami yg diuji akan termakbul... Makanya Ya Allah, aku berdoa agar kejayaan menimpa ke atas abgku ini. kejayaan yg aku tak dapat berikan ya Allah.. kejyaan yg hanya kau sahaja mengerti Ya Allah.. kejayaan yg hanya ko sahaja mengetahui Ya Allah.. TuhanKu.."

Pastu dier pun smyg and baca Yassin nak tenangkan hati dier. Pastu dier mintak izin kuar nak jumpe downline dier.

Bile dier dah kuar, aku msg dier yg aku nak ikut.. walaupun time tu aku tngah demam sket (dah ok dah) and sakit2 badan sikit. Dier boleh patah balik ambik aku, aku terharu. jadi aku pun kuatkan diri nak bg dier semangat.

Dalam kete dier citer yg Group dier mcm paling pesat membangun.........

Dalam hati aku "Ya Allah, kau lagi cepat Maha Mengetahui niat hambaMu", aku tahu, sebb niat dier lah dier cpt berkembang... wallahua'lam....

mr Farhy: Alhamdulillah, dah lame aku tak kene demam, rase mcm Allah ingat gak kat aku, sobs (teharu)...

No comments: