Sunday, August 27, 2006

MONSTER vs ant

Hmm kalau ikot realitinya, monster sure do akan pijak-pijak semut kan. :P

Aku dah tengok both movie ANT-BULLY dgn MONSTER HOUSE. Dipendekkan cerite Monster House is the best. Aku akan tengok 2nd time. Ant bully? Hmm, pegi carik dvd pirate je la. :)

Rupe-rupenye both animation bukan dari company yg slalu buat Computer Animation. Yup, bkn dr Pixar nor Dreamworks SKG. Both dari company yg aku tak penah dengar untk Animation. But sure do aku akan tengok production from Amblin Entertainment since dorg yg buat Monster House. Ant bully? i don't care sape yg cipta.. hahaha...

Okay, kenapa Ant Bully tak best? Senang jer, semua character dalam citer tuh tak "life like". Semua mcm katun yg tak reti berlakun. So, bygkan la katun yg tak reti belakon :P Harap suara2 katun jer dr org2 ternama (i.e. Julia Roberts) tapi semua mcm takde karakter yg menarik. Ditambah pulak dgn skrip yg mcm ntah la, rase mcm skrip yg sangat-sangat-sangat biasa. Lepastu that muvi good for 8 second memory jer, pastu kiter just forget abt that. Even aku tak ingat jalan citer camner tah.. huhuhu... Ayoo, citer neh mmg khas untuk kanak-kanak 12 tahun ke bwh...

Monster house pulak? Ayoo, persetan betul org yg buat cerita tuh, maner dorg dapat tah karakter2 katun tuh. Semua karakter dalam citer tuh melekat kat kepale aku. Lawak betul.. Skrip? Duhaii, laen dr yg laen... Aku tak tau kenapa bagus sngat dorg neh... And of course aku akan carik sumething dlm muvi yg tersentuh hati aku. Kalau tersentuh makanya cerita tuh bagus sbb ader msg yg berkesan. Kita tak seharusnya judge anybody sbb kita tak tahu ape yg dia alami or lalui, satu-satunya msg yg terbaek dlm citer neh. Yup, kite tak pernah tahu hati dan perasaan seseorg yg melalui kehidupan dier, maybe disebabkan trauma seseorg tu berubah dan menjadi protective terhadap apa yg disayanginya... Aku sematkan citer tuh dlm hati aku.. Sebelum tengok citer tuh, aku baru je lepas marah keling yg sound kakak aku mase keling tu mop lantai, tapi aku tak tahu ape yg keling tu lalui sebelum neh. Ewahh, nak marah kakak aku lak, aku harap ko ade alasan terbaik nak marah kakak aku, dah la menipu kata tak sound kakak aku... ishh aku mop muka hang kang.. ehh, sabo dek sabo... ngee...

MOVIE tips #1.
Go watch MONSTER HOUSE. Kalau nak tengok sngat Ant Bully, gi hari Rabu time tic murah.. trust me...

MrFarhy: Ayoo, ham lo ko ko sama sa ko to.. Hahaha, Saed suke ajuk neh... hahaha...

2 comments:

Anonymous said...

Opss.. mr farhy.. komen kat bawah tu --> windu kat Saed ker?? hehe..

Farhi Rosley said...

Eh tak ah, saed tuh kalau tengok org India buat hal dia angin sket. So dia pun ckp ham lo ko ko tuh.. hahaha...