Tuesday, August 15, 2006

t o h T A N A H

Tanah....
Berjanjilah pada ku,
Aku dari asalmu,
Berjanjilah pada ku,
Terimalah aku seadanya,
Berjanjilah pada ku,
Temanilah diriku.

Tanah....
Yakinlah pada ku,
Ku cuba menjadi yg terbaik,
Yakinlah pada ku,
Ku cuba berbakti pada mu,
Yakinlah pada ku,
Ku cuba memahami ku.

Tanah....
Lindungilah keluarga ku,
Temanilah saudara-mara ku,
Terimalah sahabat-handai ku,
Jagalah mereka yg lalu.

Wahai Tanah....
Kan ku kembali pada mu,
Suatu hari,
Kita kan bertemu dan menjadi satu.

Wahai Tanah,
Ciptaan Tuhan ku,
Biarlah ku berbakti padamu,
Berjanjilah pada ku,
Kau balas bakti ku...

Aku juga tanah....

note: Aku buat nih just to remind myself of kematian and my cita-cita nak jadi petani yang berjaya.. yalah, asyik2 cine jer yg pandai guna tanah.... :P

mrFarhy: Toh adalah bahasa Hokkien yg bermaksud tanah, courtesy of my friend Daniel. Aku ambik bahasa cina sbb aku rase cina paling bnyak jd petani komersil berbanding melayu. Jeles aku...

No comments: